Jitka Boho, Kristýna Leichtová nebo Marek Adamczyk oblékli nového českého superhrdinu! JEČ-MAN upozorňuje na důležitost ječmene pro vaření českého piva

Česko má nového a zcela originálního superhrdinu! Jmenuje se JEČ-MAN, je celý vyrobený ze slámy a oblečení pro něj vytvořila pětice osobností – herečka Kristýna Leichtová, zpěvačka Jitka Boho, herec Marek Adamczyk, designér Maxim Velčovský a grafička Renáta Tšponová. Úkol JEČ-MANA je jednoznačný – poukázat na důležitost sladovnického ječmene pro výrobu českého piva. Za originální kampaní stojí Plzeňský Prazdroj.

JEČ-MAN již zahájil svou záchranou misi a lidé se s ním až do konce února setkají po celém Česku. JEČ-MAN v životní velikosti se v těchto dnech objevil na čtyřech desítkách míst v Česku.

A právě pětice zmíněných osobností vyslyšela výzvu a každého JEČ-MANA oblékli do trika s „ječmenným“ designem, který sami navrhli. Vzniklo tak pět unikátních grafik.

Jitka Boho například vybrala motiv, ve kterém pracovala se základními elementy – vodou, ohněm, zemí a vzduchem. „Ten nápad přišel docela rychle. Právě element vodu a vlastně i oheň, mám dokonce vytetované na prstu! Vše je pro život důležité, vše je propojené a vše se opakuje, proto jsem zařadila i symbol KRUH. Chtěla jsem, aby byl design nadčasový, jednoduchý, spíše grafický, takový, který osloví a možná i přinutí se zamyslet,“ říká Jitka Boho. Do kampaně se připojila proto, že se již delší dobu věnuje otázkám udržitelnosti. „Není mi lhostejné, v čem tu budou žít naše děti. Vždy jsem se zajímala o přírodu a ráda bych, aby se její stav zlepšoval, nikoli naopak,“ doplňuje Jitka Boho.

Do celé superhrdinovské kampaně se nyní může zapojit i veřejnost. „Až do konce února probíhá výzva pro veřejnost ‚Vyfoť se s JEČ-MANEM a dej vědět, že ti záleží na českém ječmenu‘. Lidé, kteří nám pošlou svou fotku se slaměným hrdinou, mohou vyhrát triko s unikátním designem podle svého výběru,“ říká mluvčí Plzeňského Prazdroje Zdeněk Kovář.

Slaměné hrdiny mohou lidé potkat zejména v hospodách a restauracích celkem ve 21 městech po celém Česku, například v Praze, Brně, Plzni, Ostravě, Olomouci, Písku, Mostě nebo Přerově. Ale také v nákupních centrech v Praze na Chodově, Černém Mostě, Zličíně a v Pardubicích. Seznam všech míst s JEČ-MANY i prostor pro sdílení fotek lidé najdou na webu www.projecmen.cz.

Kampaň bude probíhat také v digitálu na profilech Prazdroje i na profilech umělců a influencerů. Na začátku února pak kampaň doplní video představující celý projekt na pomoc českému ječmenu, který Prazdroj připravuje s vědci, univerzitami a pěstiteli. Hostům vybraných hospod a restaurací pivovar v únoru nabídne pivní speciál, který podtrhne zásadní roli sladu v pivu. A pro letní měsíce pak chystá road-show, ve které bude hlavní roli hrát speciální výčep vytvořený z obilné slámy.

„Klimatická změna a oteplování je fakt, bohužel. A vzhledem k přibývajícímu suchu klesá i výnos obilovin, včetně ječmene. Je potřeba tedy podpořit pěstitele kvalitního ječmene v regenerativním zemědělství, které se snaží navrátit k přirozeným ekologickým a biologickým procesům. Jedině tímto způsobem lze získat kvalitní ječmen a poté slad, bez kterého by to naše české pivo nevzniklo. Vše je propojené, vše je v kruhu, tak jako to je v mém návrhu,“ doplňuje Jitka Boho.

Čtěte dál …

Podzim v Alcronu ve velkém stylu

Trojice známých šéfkuchařů předvede to nejlepší ze svého umění Ikonická pražská restaurace Alcron se snaží svým hostům neustále přinášet nevšední gastronomické zážitky. Kromě skvělých pokrmů, prémiového servisu a stylového prostředí zde vždy můžete čekat něco navíc....

pokračovat ve čtení