Ryanair, Finnair, easyJet, British Airways a Korean Air. Letiště Praha ocenilo nejlepší aerolinky za loňský rok

Letiště Praha již potřetí ocenilo nejlepší aerolinky za uplynulý rok. Titul Nejvíce rozvíjející se dopravce získala nízkonákladová společnost Ryanair. Nejefektivnějším dopravcem s ohledem na provoz byla společnost Finnair. Titul Environmentálně nejzodpovědnější dopravce získala aerolinka easyJet. Dopravce British Airways obdržel cenu za nejlepší marketingovou kampaň ve spolupráci s Letištěm Praha. Oproti loňskému roku přibyla kategorie ocenění s názvem Nejvíce rozvíjející se dopravce v oblasti Cargo. Tento titul získal přepravce Korean Air.

„Opakovaně se nám potvrzuje, že rozhodnutí oceňovat nejlepší aerolinky, je správné. Jde o standardní postup ze strany mezinárodních letišť, který pomáhá utužovat vzájemné vztahy s našimi externími partnery. Také věříme, že dopravce motivujeme k dalšímu rozvoji na Letišti Václava Havla Praha. Rozhodli jsme se portfolio ocenění rozšířit a přidat cenu pro nejvíce se rozvíjejícího dopravce v kategorii Cargo. Jedná se o segment, kterého si vážíme a chtěli jsme jeho význam také zohlednit.“ říká Jiří Pos, předseda představenstva Letiště Praha.

Nejrychleji rostoucí a nejefektivnější

Ocenění v kategorii s největším meziročním nárůstem počtu cestujících „Fastest Growing Airline at Prague Airport 2023“ udělilo Letiště Praha leteckému dopravci, který v předchozím kalendářním roce dosáhl nejvyššího meziročního nárůstu v celkovém počtu přepravených cestujících ve srovnání s rokem 2022, a nejvíce tak přispěl k rozvoji leteckých spojení na Letišti Václava Havla Praha. Ocenění získal irský nízkonákladový dopravce Ryanair.

Titul nejefektivnější dopravce s ohledem na provoz „Best Performing Airline at Prague Airport 2023” zohledňuje nejen plnění klíčových provozních ukazatelů, ale také objemové výkony dopravců. Do hodnocení jsou zahrnuti pouze dopravci, kteří od července do prosince loňského roku splnili minimálně sto pohybů letadel. To odpovídá provozu zhruba dvou letů týdně za sledované období. Titul obhájil dopravce Finnair.

„Jsme velmi hrdí, že toto ocenění získáváme již druhým rokem po sobě. Snažíme se neustále zlepšovat procesy jak v letovém provozu, tak na zemi. Klíčovou roli v této práci hraje silné partnerství, které jsme s Letištěm Praha navázali. Praha, kam létá několik našich letů denně, tak zůstává důležitou součástí naší sítě, která slouží našim zákazníkům po celém světě.“ říká Jari Paajanen, viceprezident pro řízení provozu společnosti Finnair.

Environmentálně nejodpovědnější

Kategorie „Top Sustainable Airline at Prague Airport 2023“ má v rámci hodnocení tři kritéria: hluk a emise letadel provozovaných na Letišti Václava Havla Praha a přístup, závazky a aktivity aerolinek celkově v oblasti udržitelnosti. Titul získala společnost easyJet.

„Jsme velmi potěšeni, že nás Letiště Praha opět ocenilo jako lídra v oblasti udržitelnosti. Usilovně pracujeme na snižování negativních dopadů našeho provozu, a přestože je před námi ještě hodně práce, každý den děláme pokroky. Dekarbonizace leteckého sektoru bude představovat velkou výzvu. Již nyní ale registrujeme výrazné odhodlání a nadšení celého leteckého sektoru, včetně mnoha našich partnerů z řad letišť, k prosazování potřebných změn. Jsme optimističtí, že společně s touto naší aktivitou a správnou podporou ze strany zákonodárců se nám podaří zajistit budoucnost letectví s čistou uhlíkovou neutralitou, a zároveň se nám podaří zachovat řadu výhod, kterou letectví přináší mnoha lidem po celém světě.” řekla Jane Ashton, ředitelka pro udržitelnost ve společnosti easyJet.

Nejlepší marketingová kampaň

V rámci posouzení nejlepší formy využití marketingové podpory ve spolupráci s Letištěm Praha a udělení titulu “Best Airline Marketing Campaign with Prague Airport 2023” byla nezávislou odbornou komisí hodnocena kvalita společně realizovaných kampaní v uplynulém roce. V odborné komisi zasedlo pět členů, kteří jsou marketingovými profesionály v partnerských agenturách cestovního ruchu CzechTourism a Prague City Tourism, reklamní agentuře Kaspen/Jung von Matt a korporátním marketingu i Airline Marketingu Letiště Praha. Do hodnocení bylo zahrnuto 33 kampaní leteckých dopravců, kteří efektivně využili možnosti marketingové spolupráce. Mezi hlavní kritéria hodnocení kampaní patřilo zviditelnění značky Letiště Praha a Prahy jako destinace, atraktivita vizuálu a originalita a srozumitelnost sdělení. V roce 2023 byla tou nejlepší kampaň aerolinky British Airways.

“Velmi nás těší, že jsme získali ocenění za naši každoroční marketingovou kampaň realizovanou v souvislosti s tradičními vánočními trhy. Šlo o doplnění iniciativy naší značky British Airways Holidays nazvanou ‚Berte svou dovolenou vážně‘ (Take Your Holiday Seriously). Cílem bylo inspirovat naše zákazníky k využití zbývající dovolené pro cesty s námi a představit Prahu jako lákavou evropskou destinaci na prodloužené víkendy i cesty na vánoční trhy. Bylo nám ctí na kampani spolupracovat s Letištěm Praha a jsme rádi, že byli s výsledkem spokojeni,“ okomentovala ocenění Taylor Collins, výkonná ředitelka partnerské spolupráce British Airways Holidays.

Nová kategorie

Na rozdíl od ocenění v minulém roce přibyla navíc kategorie Nejvíce se rozvíjející dopravce v kategorii Cargo. Letiště Praha takto ocenilo dopravce, který projevil největší meziroční nárůst letecky přepraveného nákladu. Ocenění je také poděkováním za rostoucí spolupráci v oblasti letecké přepravy zboží a rozvoje mezinárodního obchodu. V letošním roce cenu získala korejská letecká společnost Korean Air.

„Korean Air si velmi váží získání ocenění pro nejrychleji rostoucího cargo partnera na pražském letišti. Rádi bychom poděkovali našim zákazníkům a GSA, bez kterých bychom těchto výsledků nedosáhli, dále pak Letišti Praha a našemu handlingovému partnerovi Skyport za jejich práci a trvalou podporu. V neposlední řadě bychom rádi poděkovali našim zaměstnancům za jejich úsilí a nasazení, což výrazně přispělo k úspěchu společnosti. Děkujeme vám všem.“ řekl Václav Charousek, Manažer Cargo prodeje Korean Air pro Českou republiku, Chorvatsko a Srbsko.

Rok 2023 z pohledu počtu cestujících

Letiště Praha v loňském roce odbavilo 13 828 137 cestujících. V roce 2022 to bylo za celý rok téměř 10,8 milionu lidí a jedná se tak o meziroční nárůst o 29 procent. Počet vzletů a přistání se vyšplhal přes 118 tisíc, kde oproti loňsku došlo ke zvýšení. V letošním roce Letiště Praha očekává 15,5 milionu přepravených cestujících.

Čtěte dál …

Návštěva vinařství Johann W

Vinařství v Čechách nejsou úplně nejznámější a nejoblíbenější u milovníků vína. Ale rozhodně se vyplatí některá z nich navštívit a zdejší produkci ochutnat. Obzvlášť pokud je to spojeno s výletem do přírody nebo za památkami. A pokud se vydáte třeba na hrad Hazmburk,...

pokračovat ve čtení