Zastav se a medituj

Uspěchaná a rychlá doba, přehlcená mysl informacemi a pocity, nedostatek času a pocit, že nic nestíhám. Poznáváte se? Vzpomenete si, kdy naposledy jste měli chvíli klidu, zastavili se anebo třeba dokonce meditovali? Pokud ne, zpozorněte. Neustálý spěch a zahlcenost vede k únavě, vyčerpání jak psychickému tak i fyzickému. Najděte si každý den chvíli pro sebe, objevte kouzlo meditace a zklidnění mysli. Ve spolupráci s mentorkou Veronikou Navarro jsme připravili průvodce světem meditace.

Proč začít meditovat?

Zpřítomnění a zastavení se, ale i obrácení pozornosti dovnitř sebe, to je meditace. Díky meditování  se zlepšuje soustředěnost, psychická a fyzická kondice, ale i se zvyšuje kvalita spánku. Meditace pomáhá odbourávat stres a lépe řešit krizové situace a problémy. Slouží také k nalezení vnitřního klidu, ale to stále není všechno. “Meditace má pro mě obrovský přínos v tom, že při ní nastává propojení sama se sebou, se svou podstatou, ale i našim “zdrojem”, tím, co nás přesahuje. Je to stav, kde nalézáme cestu zpět k sobě, začínáme opět žít autenticky, bez podléhání naučeným vzorcům a teprve potom naše existence získává svůj směr a my můžeme pochopit a žít své poslání,” komentuje přínosy meditace mentorka Veronika Navarro z www.verunity.cz. Mezi dlouhodobé účinky patří zvýšení kvality života, lepší poznání sama sebe, propojení se s tělem a lepší komunikace s ním, ale hlavně pochopení toho, že to, co se odehrává před našima očima není jedinou a úplnou realitou. Tím náš život dostává zcela nový rozměr, novou dimenzi, a to doslova.

Jak na to?

Zpřítomnění a zastavení se, ale i obrácení pozornosti dovnitř sebe, to je meditace. “Meditace by měla probíhat následovně. Převlečete se do pohodlného oblečení, posadíte se anebo si lehnete, ideálně aby záda byla rovná. Meditaci provádějte s jasným záměrem, například zklidnění, léčení, napojení se, získání informací či zbavení se stresu a napětí. Je při tom důležité otevřít se všemu, co může přijít. Naše vědomí nás meditací provede samo, pokud mu nebudeme bránit posuzováním a hodnocením rozumem,” sděluje Veronika Navarro. Meditujte postupně, nikdo neříká, že meditací musíte trávit několik hodin denně. Dávejte si kratší cíle, klidně jen pár minut. Vhodné jsou také řízené meditace, kde vás mentor provede celým procesem.

Máte ale při meditaci pocit, že tok myšlenek nemůžete  zastavit a sebemenší ruch či cokoliv jiného vás odvádí od záměru meditace? “Když se budete soustředit na to nemít myšlenky, tvoříte odpor, který bude bránit i meditaci. Ze začátku je lepší myšlenky pozorovat, budou tu totiž vždy. Tím, že zjistíte, odkud která vychází, můžete už si snáz vybírat, které věnujete pozornost a energii. To je velmi důležité i v běžném životě, nejen ve stavu meditace. Myšlenky utváří naši realitu. Pokud se je naučíte poznávat a třídit, místo abyste na ně jen reagovali a nechali se jimi ovládat, stanete se díky tomu tvůrcem vlastní reality, a to je jeden ze smyslů meditace. Jsme totiž ne tvůrce myšlenek, ale jejich pozorovatel, “radí Veronika Navarro. Skvělým pomocníkem v procesu meditace může být soustředění se na svůj dech a pozorování ho. Neberte meditaci jako nutnost, ale jako příjemný zážitek, kdy se můžete uvolnit, vypnout a odpočinout si. Zpříjemněte si tyto chvíle příjemnou hudbou či vonnými svíčkami.

Jak často meditaci provádět?

Není cílem sednout si do jeskyně či chrámu, opustit běžný život a strávit jej v meditaci, ale měli bychom být schopni účinky meditace přenést do života a žít je. K tomu je dobrá pravidelnost a odhodlání. “Doporučuji meditovat každý den, i kdyby to mělo být jen pár minut, klidně před spaním anebo ráno po probuzení. Vyzkoušet můžete i mé meditace např. Meditaci propojení s vlastním srdcem a získání odpovědí na různá rozhodnutí, aby byla opravdu v souladu s námi a naším nejvyšším dobrem, případně i další tematické mediace,” doporučuje Veronika Navarro a dodává. “Meditace není jen o zklidnění, ale můžeme díky ní například i komunikovat se zvířaty nebo se sebou na dálku, můžeme “programovat” vše kolem nás, co utváří naší realitu, proto nás sama povede k větší a větší rozmanitosti, čím déle ji praktikujeme a čím víc si všímáme skutečných změn, které se začnou dít.” Zkuste si dnes večer najít chvíli pro sebe, jen vy a vaše já.. Duše i tělo vám poděkují.

Meditace vedené a vytvořené Veronikou Navarro:

  1. Meditace setkání se smrtí

Meditace k přijetí smrti a k práci se strachem ze smrti. Projděte procesem znovuzrození! K dostání na www.verunity.cz od 770 Kč.

Veronika Navarro

2. Meditace komunikace se srdcem

Srdce je nositelem naší osobní pravdy, naší esence, naší mise.Čím propojenější se svým srdcem jsme, tím lehčeji se nám daří plout životem a nejrůznějšími situacemi, tím více jdeme do hloubky, tím více můžeme žít sebe a náš život řídit a prožívat v souladu se sebou a onou vnitřní osobní pravdou. Rozpoznáme, co říká srdce a co hlava. Srdce pro nás má odpovědi a informace, které potřebujeme slyšet a znát. K dostání na www.verunity.cz od 770 Kč.

3. Meditace setkání s duchovními průvodci

Naši průvodci mají ohromnou možnost nás podporovat, přinášet nám informace, se kterými můžeme dál nakládat, které nás mohou zásadně podpořit v našem životě a doplnit nám puzzlíky do skládačky toho, co prožíváme, proč se nám věci dějí a jak je řešit. Pro ty z vás, kteří potenciál komunikace se svým průvodcem začít využívat, jsem připravila video s informacemi o průvodcích + vedenou meditaci Setkání s průvodcem.K dostání na www.verunity.cz od 770 Kč.

4. Meditace s lehkostí, puštěním, dovolením si

Pro ty, kdo chtějí pustit lehkost do svého života i všech procesů, ukotvit se v jednoduchosti, pustit situace, kde cítí chaos, potřebu kontroly či snažení se, a dovolit si žít sebe a svůj potenciál. Meditaci si můžete projít kdykoli budete chtít prodýchnout a pustit nějakou situaci ve svém životě, nadechnout se do lehkosti a radosti a darovat si realitu, kterou chcete žít.K dostání na www.verunity.cz od 770 Kč.

Titulní foto: Unsplash

Čtěte dál …