Systém Jóga v denním životě pro všechny bez rozdílu věku

Zdraví, Životní styl

Systém „Jóga v denním životě“ je integrální systém cvičení a dalších jógových technik vytvořený indickým jógovým mistrem višvaguru Mahéšvaránandou. Během své dlouholeté činnosti v západních zemích se jeho autor důkladně obeznámil se životním stylem i fyzickými a psychickými problémy lidí moderní civilizace. Na základě těchto poznatků a zkušeností sestavil a rozvinul systém Jóga v denním životě jako metodu, která ovlivňuje všechny oblasti života a má co nabídnout v každém životním období. Otevírá tak přístup k tradiční cestě jógy všem, bez ohledu na věk či tělesný stav. Přitom bere v úvahu i podmínky dnešní civilizace a prastaré učení přizpůsobuje potřebám člověka dnešní doby, aniž by mu však ubíral na jeho původnosti.

Systém „Jóga v denním životě“ se vyučuje v Evropě, Asii, Americe i Austrálii v jógových střediscích, na vysokých školách, ve zdravotních zařízeních, sportovních klubech, rehabilitačních centrech a lázeňských domech. Je vhodný pro všechny věkové stupně, nevyžaduje žádné akrobatické schopnosti a umožňuje jógovou praxi netrénovaným, nemocným a postiženým osobám nebo lidem v rekonvalescenci.

Jóga pomůže i lidem po prodělaném onemocnění covid-19. Jógové techniky totiž zlepšují okyslečení krve a zlepšují paměť a koncentraci. Pravidelná lehká až středně těžká fyzická zátěž také zvyšuje obranu organismu proti nákaze Covid-19. Doporučené sestavy: Pozdrav slunci, Pozdrav Khatu, Bari Khatu Pranam.

„Důležitou roli hraje také strava“, říká MUDr. Kateřina Sheardová, PhD, z Mezinárodního centra klinického výzkumu brněnské FN u svaté Anny. Vegetariáni mají nižší riziko středně těžkého a těžkého průběhu nemoci Covid -19 než lidé s běžnou stravou. Diety se zvýšeným příjmem živočišných bílkovin (low carb, vysokoproteinová dieta) naopak zvyšují riziko těžkého průběhu Covid – 19.

Není jóga jako jóga

Z kurzů jógy můžeme doporučit ty které vede nezisková organizace Jóga v denním životě. V Praze aktuálně nabízí přes 60 kurzů týdně na 12 místech, včetně 1 kurzu v angličtině na půdě Velvyslanectví Indie. Nejvíce (téměř 40) kurzů najdou zájemci o jógu a zdravý životní styl v Jógacentru v Blanické ulici u Náměstí Míru. Nejnovější a nejklidnější jógacentrum Jógy v denním životě je v Praze 5 na Malé Ohradě v e Velichovské ulici, kde v domě se zahradou nabízí 7 kurzů týdně.

Do České republiky začal jezdit učit jógu višvaguru Mahéšvaránanda již v roce 1973. V současnosti je zde 25 neziskových organizací Jóga v denním životě sdružených pod hlavičkou Českého svazu Jóga v denním životě. Po celé zemi nabízejí ve více než stovce měst a obcí téměř 500 kurzů (v současné době osobně nebo online), jež každý týden navštíví skoro 6 000 lidí. Všechny kurzy, semináře a další akce pořádané spolky Jóga v denním životě je možné najít na webové adrese www.joga.cz a facebookové adrese www.fb.com/jogavdennimzivote.cz.

Autor fotografií Radim Paluš.

Čtěte dál …

Na léky nezapomínejte ani o letní dovolené. Lékárníci doporučují zejména chronicky nemocným zajistit si dostatečnou zásobu pravidelně užívaných léků včas

S příchodem léta se mnozí z nás chystají na dovolené, tráví více času na chatách a chalupách či v zahraničí. S tím souvisí změny v životním rytmu a také v každodenních návycích, které mohou mít negativní dopad na pravidelné užívání léků. To ale může mít velmi vážné...

pokračovat ve čtení

CBD účinný pomocník v boji se stresem

Nadmíra stresových situací představuje pro naše celkové fyzické i psychické zdraví ohrožení. Určitá míra stresu je pro nás a náš vývoj sice nezbytná, nesmí ovšem překročit určitou mez, a také by neměla přetrvávat dlouho dobu. Stresové období musí vystřídat doba...

pokračovat ve čtení