Sparta otevírá jako první sportovní klub v Česku klubový fanshop na letišti

Fotbalová Sparta ve spolupráci se společností Footballmania a.s. otevřela jako první sportovní klub v České republice klubový fanshop na letišti Václava Havla Praha. Slavnostní zahájení prodeje v nové provozovně bezprostředně souvisí s prodloužením stávajícího kontraktu mezi Spartou a společností adidas. Jedná se o další významný krok v rozvoji klubového merchandisingu.

Nový fanshop na letišti Václava Havla Praha, o celkové rozloze 274 m², se stává jedním z největších sportovních klubových fanshopů v Česku. Vzhled prodejny kombinuje černou a červenou barvu s dřevodekorem a tahokovem, které jsou odkazem na přezdívku klubu „železná Sparta“. Volba designu odráží klubovou identitu i celkové směřování značky ACS a její přesah do módy a lifestylu.

Fanshop nabídne více než dvě stovky produktů, včetně dresů, šál, kšiltovek a speciální turistické kolekce Sparta x Praha. Zákazníci si budou moci vybrat také z unikátních spoluprací Sparty s jinými českými výrobci a značkami. Kromě toho si můžou návštěvníci přímo ve fanshopu nechat potisknout zakoupený dres jménem a číslem hráčů nebo si aplikovat speciální patche s designem Prahy, České republiky, klubu a partnera adidas.

„Otevření fanshopu na letišti Václava Havla Praha je dalším krokem v našem úsilí přiblížit Spartu širší veřejnosti, včetně zahraničních trhů. Tržby z merchandisigu jsou pro nás rekordní. V loňské sezoně jsme například prodali více než 23 tisíc dresů, což byl v našich očích fenomenální úspěch. Věříme, že nový fanshop přispěje k dalšímu růstu a popularitě nejen našich kolekcí, ale především Sparty jako klubu a značky,“ vysvětluje marketingový ředitel ACS Kamil Veselý.

Nová prodejna se nachází na Terminálu 2, v prstu D. K jeho navštívení tak budou muset cestující projít bezpečnostní prohlídkou. „Jsem velmi rád, že se v rámci Letiště Václava Havla Praha představuje tradiční a uznávaná sportovní značka, která reprezentuje český fotbal v mezinárodních soutěžích. Na mezinárodních letištích je umístění fanshopů úspěšných fotbalových klubů již velmi častým a populárním trendem. Uvítali jsme proto otevření prvního fanshopu i u nás. Naši cestující díky tomu získávají další možnost, jak využít svůj čas před plánovaným odletem z Terminálu 2. Věříme, že tato unikátně řešená prodejna se setká s úspěchem a že příznivci fotbalu využijí naše letiště k případným cestám za fanděním v evropských soutěžích.“ uvedl Jakub Puchalský, člen představenstva Letiště Praha. 

Otevření fanshopu na letišti je strategickým krokem pro oslovení zahraničních turistů Spartou. Dalšími kroky v tomto směru, které budou následovat, je otevření speciální prodejny v blízkosti epet Areny, tzv. Fanlabu, zaměřeného na personalizaci dresů a dalších produktů, a rozšíření prodejních kanálů, jako například expanze do centra Prahy či nákupních středisek.

 „Tržby z klubových produktů se za poslední čtyři roky více než ztrojnásobily, což dokazuje rostoucí zájem fanoušků a potvrzuje správnost našeho směřování. Kromě rozšíření fanouškovské základy si od otevření fanshopu slibujeme také navýšení počtu prodaných dresů a celkové nevýšení obratu z merchandisingu zhruba o 10 %,“ vysvětluje CEO Footballmanie Vojtěch Šišma. Detailní čísla týkající se rekordního zájmu o merch Sparty publikoval na svém webu klub.

Sparta se v posledních letech zaměřila na moderní trendy v oblasti designu produktů pro fanoušky. Oblečení s logem Sparty je navrženo tak, aby bylo vhodné nejen na stadion, ale i pro každodenní nošení. Dlouhodobou strategií merchandisingu klubu je vnímání Sparty jako lifestylové značky, čím dál více oslovovat širší veřejnost a zaměřovat se také například na ženy, děti či generaci Z.

Po úspěšném představení dvou nových sad dresů, které překonaly prodejní rekordy, se fanoušci mohou těšit na kolekce entrada inspirované těmito dresy. V nabídce budou také produkty pro golf, běhání a tenis, obuv se symbolikou klubu a další unikátní kousky.

Na realizaci prodejny se výraznou měrou podílel i adidas. Sparta již dříve v pondělí oznámila prodloužení kontraktu s touto globální oděvní značkou až do roku 2031. Partnerství mezi klubem z Letné a adidasem tak bude trvat deset let. Detaily kontraktu a efekt prodloužení partnerství na fungování klubu, včetně vyjádření zástupce adidasu lze nalézt v tiskové zprávě klubu.

O společnosti Footballmania, a.s.:

Footballmania je společnost specializující se na sportovní merchandising. Provozuje fanshopy pro řadu sportovních klubů a organizací, včetně AC Sparta Praha, HC Kometa Brno, Česká obec sokolská a české fotbalové reprezentace. Footballmania spolupracuje také s různými sportovními akcemi, jako je Běhej lesy a Road Classics.

Čtěte dál …