Jak se obléknout na podzimní sporty

Tolik známá věta: “Není špatného počasí, jen špatného oblečení,” vás nejspíš bude provázet, pokud se s příchodem chladnějších dní začnete svému sportovnímu parťákovi vymlouvat, že dnes běhat nepůjdete z důvodu ošklivého počasí. Přitom venkovní sportování na podzim má hned několik výhod. Kromě obecného prospěchu pohybu pro tělo si například můžete vychutnat oblíbená místa a vyhlídky bez většího osazenstva, otužit se nebo tak zahnat podzimní deprese. Pokud se chystáte na rychlejší procházku, běh, jízdu na horském kole nebo workout, je důležité se správně obléknout. 

Základem správného oblékání je vrstvení více tenkých vrstev, které v případě potřeby můžeme odkládat či přidávat. “Nejspodnější vrstvou by mělo být funkční prádlo, které správně odvádí vlhkost od těla. Dle aktuálního počasí zvolíme délku rukávu.”, říká Erika Poštolková, módní expertka za Bezvasport.cz. Jako druhá vrstva se obléká něco savého, tzn. funkční tričko nebo lehká mikina s vyšším obsahem bavlny. Na dolní část těla zvolte legíny. Při nepříznivém počasí sáhněte po termo legínách nebo si přes obyčejné dejte vysoké ponožky. 

Při větru nebo předpovědi slabého deště jsou vhodné lehké sportovní nepromokavé bundy. Ochrání vás před profouknutím a promoknutím. V případě cyklistiky také před ušpiněním od bláta. Šusťákovky jsou skladné a zaberou vám v batohu velmi málo místa. 

V žádném počasí byste neměli zapomínat na doplňky jako jsou čelenky, čepice nebo šátek na krk. V chladnějších dnech si vezměte také rukavice. “Pokud vyrážíte sportovat v brzkých ranních hodinách nebo naopak v pozdějších večerních, dbejte na bezpečnost a zvolte oblečení s reflexními prvky. Pomoci mohou také čelovky, blikačky nebo vesty. Dalšími doplňky, které se mohou hodit jsou ledvinka nebo batoh.” dodává Poštolková. V případě, že se chystáte na trasu delší než 1 hodina, doporučujeme si s sebou vzít láhev s vodou a malou svačinu, například v podobě proteinové tyčinky.


Když máte připravené veškeré oblečení a doplňky, nejprve se pusťte do rozcvičky v teple domova. Může se vám zdát, že funkční prádlo nefunguje, protože při odchodu z domu je vám chladno. Nenechte se zmást, funkčnost se začne projevovat ihned při větším pohybu. “Nebuďte na sebe přísní a nestanovujte si dopředu vysoké cíle. Jejich nesplnění vede k demotivaci. Pokud jste sportovci začátečníci, zvolte si nejprve kratší trasu v místě bydliště. Myslete také na to, že je důležité nadechovat se nosem a vydechovat pusou,” radí módní expertka za Bezvasport.cz, Erika Poštolková. Ke zpříjemnění si také můžete vytvořit playlist s oblíbenou hudbou. 

Po skončení aktivity je důležité nezůstávat dlouho ve vlhkém oblečení. I závěrečné protažení a relaxaci nechte na doma, nehrozí vám tak prochladnutí. “V rámci správné regenerace nezapomínejte na vyváženou stravu a to nejen po sportovním výkonu. Dopřejte tělu oddych a to třeba v pohodlné domácí soupravě u pěkného filmu,” dodává Erika Poštolková, módní expertka za Bezvasport.cz. Užívejte si sport, ale vždy naslouchejte svému tělu. 

Sportovní oblečení a vybavení, módní kousky pro ženy, muže i děti zakoupíte na www.bezvasport.cz.

Čtěte dál …

Okouzlete vánočními svetry z Metropole

Kalendář se překlopil do posledního měsíce roku a pomalu začíná předvánoční maraton shánění dárků, pečení cukroví, ochutnávání svařáků a vaječných koňaků a do toho všeho je potřeba vměstnat ještě jednu důležitou věc. A tou je nalezení toho pravého a dokonalého...

pokračovat ve čtení