Lush opouští některé sociální sítě

Kosmetika, Životní styl

Podobně, jako byly po celá desetiletí ignorovány a bagatelizovány důkazy o klimatické změně, jsou nyní přehlíženy i obavy týkající se závažného dopadu sociálních sítí. Lush je znám tím, že je raději průkopníkem než následovníkem, proto se rozhodl začít měnit vlastní chování a věnovat se těmto otázkám nyní, místo aby čekal na ostatní, až uvěří, že tyto problémy reálně existují.

Prohlášení společnosti

Stejně jako mnozí teenageři před námi, i Lush se před časem pokusil stáhnout se ze sociálních sítí, ale síla FOMO je obrovská, a naše nutkání používat rozmanité platformy nás i přes naše nejlepší úmysly přivedlo zpět.

A tak je dáváme k ledu znovu.

Tentokrát naše rozhodnutí posilují nejnovější informace od odvážných whistleblowerů – informace zřetelně hovořící o známých škodlivých účincích, jimž jsou mladí lidé vystavováni aktuálním nastavením algoritmů a nedostatečné regulaci této oblasti našich životů.

Šikana, fake news, extremistické názory, FOMO (obava z promeškání), fantomové vibrace, manipulativní algoritmy – to vše je na nekonečném seznamu faktorů, které podle toho, co se stále dozvídáme, významně přispívají ke zvyšování počtu případů sebevražd u mladých lidí, vzniku depresí a úzkostí.

Jako tvůrce koupelových bomb vkládám veškeré své úsilí do vytváření produktů, které lidem pomáhají vypnout a relaxovat a dbát o životní pohodu. Sociální sítě jsou s tím ale nyní v přímém rozporu, jejich algoritmy jsou navrženy tak, aby nutily lidi scrollovat a sledovat další a další příspěvky a bránily jim vypnout a relaxovat.

Jack Constantine, CDO & vynálezce produktů

Nikdy bychom zákazníky nežádali, aby za námi chodili do temných uliček a nebezpečných zákoutí, některé platformy sociálních sítí se ale začínají podobat místům, k jejichž návštěvě bychom neměli nikoho povzbuzovat. Něco se musí změnit. Doufáme, že platformy začnou uplatňovat účinné směrnice pro co nejlepší postupy a doufáme, že se celosvětově chystá lepší regulace. Nemůžeme ale čekat. Cítíme, že musíme podniknout vlastní kroky, abychom své zákazníky ochránili před nebezpečím a manipulacemi, jimž mohou být vystaveni, když se s námi snaží spojit prostřednictvím sociálních médií.

A tak se dne 26. listopadu 2021 Lush stáhl z Facebooku, Instagramu, Snapchatu, Whatsappu a TikToku, a to do té doby, dokud tyto platformy nebudou schopné nabídnout svým uživatelům bezpečnější prostředí. 

Celý život dbám na to, aby mé produkty neobsahovaly škodlivé ingredience. Pokud jde o používání sociálních sítí, existují dnes již zdrcující důkazy o tom, že jsme při jejich používání vystavováni riziku. Já nechci své zákazníky takovému nebezpečí vystavovat, je tedy na čase přestat tyto komunikační nástroje používat.

Mark Constantine, nositel Řádu britského impéria, spoluzakladatel Lush a vynálezce produktů

Lush slibuje, že se sociálních kontaktů nevzdá úplně. Uděláme vše, co bude v našich silách, abychom našli nové způsoby, jak být se zákazníky v kontaktu, abychom vybudovali jiné komunikační kanály někde jinde. Také budeme používat starší vyzkoušené způsoby. Momentálně nás naleznete například na Pinterestu, Twitteru nebo třeba YouTube (Lush UK) – nemusíte klikat na „Like“ ani se přihlašovat k odběru nebo povolovat upozornění, když budete mít chuť, tak si nás jednoduše najdete. Klikněte a zjistěte, kde nás najdete: LushČR (případně LushUK).

Čtěte dál …