LemonPay zaznamenává přesun z online nákupů do kamenných prodejen. Oblíbené jsou menší prodejny a večerky.

Během roku se proměňuje nákupní chování v České republice. Vlna oblíbenosti online prodejců, která vrcholila v době covidových restrikcí, mírně opadá. Zákazníci se nyní přesouvají do kamenných prodejen. Vyplývá to z dat české benefitní karty pro zaměstnance LemonPay. „Zejména od jarních měsíců pozorujeme velký přesun nakupujících do kamenných prodejen. Meziměsíční nárůst v tomto segmentu je kolem 5 až 10 procent. Obrovským fenoménem jsou menší prodejny a vietnamské večerky – naši klienti u nich platí oproti minulému roku dvojnásobně více,“ všiml si Zoltán Finta, obchodní ředitel LemonPay. S ní je možné platit ve většině obchodních řetězců a je akceptována všude, kde mají platební terminál a zařazení obchodníka je v souladu s platnou legislativou ohledně čerpání benefitů.

V minulém roce se potraviny s LemonPay kartou nakupovaly v 70 procentech případů v kamenných prodejnách, zbytek pak na internetu. To v letošním roce se rozdíl ještě navýšil, do prodejen fyzicky chodí pravidelně už více než 80 procent klientů české benefitní karty. „Sledujeme jednoznačný odliv lidí z e-shopů. Vidíme, že zákazníci nakupují zejména v obchodech, které mají poblíž v okolí nebo po cestě do práce. Nejvíce markantní je to při nákupu ovoce a zeleniny, které naši klienti kupují v 95 procentech hlavně v prodejnách,“ dodal Zoltán Finta z LemonPay.

Na e-shopu jsou podle něho nejvíce žádané zejména prémiové produkty nebo potraviny od českých farmářů. K takovým nákupům dochází jednou týdně u jednotlivého klienta. Navíc jsme zaznamenali, že více než šedesát procent zákazníků na e-shopech jsou singl lidé. Zaměřují se na kvalitnější produkty ale v menším měřítku. To čím dál více rodin si velké nákupy luxusních potravin například z Itálie už nemůže dovolit,“ dodal Finta.

Velkým fenoménem jsou pak vietnamské večerky. „U nich prodej narostl o více než 100 procent oproti minulému roku. Často se v nich dělají také rodinné denní nákupy a velmi často se v nich prodává také ovoce a zelina,“ dodal Finta z LemonPay, která je využívaná ve více než 500 firem a denně s ní platí desetitisíce klientů. Nejčastěji pak v Kauflandu, Tescu, Bille, Globusu a v Penny Marketu. Dále pak na Rohlik.cz, Košík.cz, Dámejídlo.cz a iTesco.cz. „Ve výčtu není Lidl, kde naší kartu neakceptují,“ dodal Finta.

LemonPay je elektronická karta, která si dokáže pamatovat několik peněženek zároveň, je akceptována všude, kde mají platební terminál, nabízí řadu výhod a ulehčuje správu zaměstnavateli.V roce 2020 se český fintechový projekt propojil s Gusto Kartou a dostal se tak mezi největší hráče benefitních a stravenkových karet.

Čtěte dál …