Knižní novinka od Jan Melvil Publishing – Bystřejší mozek aneb Jak zlepšit jeho výkon v každém věku

Knihy

Knižní novinka od Jan Melvil Publishing – Bystřejší mozek aneb Jak zlepšit jeho výkon v každém věku

NakladatelstvíJan Melvil Publishing přichází s knihou, která je určena každému, kdo sní o tom, že by mohl mít lepší mozek. Nejen bez nemocí a zranění, ale také plně optimalizovaný. Bystřejší mozek od amerického neurochirurga Sanjaye Gupty je přesně tím titulem.

Zahoďte představu, že stáří znamená neodvratný úpadek intelektu. Aktuální poznatky vědy pro nás totiž mají dobré zprávy: mozek můžeme různými způsoby a v každém věku optimalizovat. Tedy zlepšovat jeho funkce, posilovat neuronové sítě, stimulovat růst nových mozkových buněk i odvrátit věkem podmíněná onemocnění. Je jen na nás, jak robustní síť propojení si během života vytvoříme, a z jaké kognitivní rezervy budeme ve stáří čerpat. A nejlepší bude začít s tím hned.

O knize:

Autor vyvrací běžné mýty o stárnutí a přesvědčí vás, že osud mozku více než geny ovlivňuje životní styl. A protože na svá budoucí onemocnění si zakládáme desítky let před jejich prvními projevy, je zásadní zahrnout péči o mozek do svých každodenních návyků již v mládí.

V knize postupně srozumitelně vysvětlí nejen základní anatomii a fascinující schopnosti mozku, ale i možné projevy patologií. Zkoumá, zda existuje nejlepší dieta nebo cvičební režim pro mozek, a vysvětlí, zda je zdravější hrát videohry, nebo více pečovat o vztahy. Ukáže, co se můžeme naučit od „supermozků“, kterým se blíží devadesát a nejeví známky zpomalení – a zda jsou léky, doplňky stravy a vitamíny skutečně přínosem.

Závěr knihy věnuje nemocným Alzheimerovou chorobou, s konkrétními návody pro různé fáze onemocnění jak pro pacienty, tak pro jejich pečovatele a rodiny.

knize se mimo jiné dozvíte:

  • Mozek tvoří nanejvýš 2,5 % tělesné hmotnosti, ale využívá 20 % příjmu energie a kyslíku.
  • Lidé, kteří meditují, mají určité části mozkové kůry silnější – mají lepší pamět a jsou chytřejší.
  • Mozek začíná zpomalovat asi v pětadvaceti letech, ale některé kognitivní funkce lze zlepšovat bez ohledu na věk.
  • K rizikovým faktorům Alzheimerovy choroby patří mimo jiné nadměrný tuk v břišní oblasti a zvýšená hladina glukózy v krvi.
  • Některé druhy paměťových lapsů a roztržitosti jsou běžné a nemusí v nás vzbuzovat paniku.

O autorovi

SANJAY GUPTA je americký neurochirurg, hlavní lékařský zpravodaj CNN a trojnásobný držitel cen Emmy, spisovatel a moderátor podcastu Chasing Life. Působí také na Lékařské fakultě Emoryho univerzity v Atlantě, kde žije s manželkou a třemi dcerami.

Více na https://melvil.cz/kniha-bystrejsi-mozek/.

Čtěte dál …