Olomouc se proměnila v rekordní tvarůžkové království. Na festivalu se spotřebovalo 6 500 kilo tvarůžků

Olomouc provoněly tvarůžkové speciality. Během 7. ročníku Olomouckého tvarůžkového festivalu dorazilo přibližně 23 000 návštěvníků. Návštěvníci přímo zkonzumovali na místě nebo si zakoupili na stáncích 6 500 kilo tvarůžků. Návštěvnost i spotřeba tvarůžků měly rekordní parametry. Historický souboj kuchařů o titul Tvarůžkového krále opanoval Michal Duračka z restaurace Asado grill.

Tvarůžkové dobroty od tradičních věnečků a koleček přes ochucené kousky až po různé tvarůžkové speciality jako burgery nebo zákusky si vychutnávali tisíce milovníků dobrého jídla v sobotu i v neděli v hanácké metropoli Olomouci.

„Lidem chutnala nejen kolečková tvarůžková klasika, ale i tvarůžky upravené do rozmanitých podob a chutí. Olomoucké tvarůžky jsou prostě pochutinou, která je tradiční a voňavou součástí naší gastro kultury. Velké díky patří městu Olomouc, které náš region a jeho bohatství úspěšně představuje návštěvníkům i přes chuťové pohárky,“ uvedl Leoš Kalandra, Vedoucí obchodu a marketingu společnosti A. W., výrobce tvarůžků pod značkou Olomoucké tvarůžky.

Olomoucký tvarůžkový festival přinesl v roce 2024 také jednu zásadní novinku. Velký kulinářský souboj špičkových kuchařů na hlavním pódiu na Horním náměstí. První Tvarůžkový král nese jméno kuchaře Michal Duračka z restaurace Asado grill. „Bylo to úžasné kuchařské představení těch nejlepších mistrů svého oboru. Velmi nás těší, že se to setkalo také s velkým ohlasem veřejnosti, která svým hlasem rozhodla o korunovaci historicky prvního Tvarůžkového krále,“ uvedla Karin Vykydalová, vedoucí odboru kultury a cestovního ruchu magistrátu města Olomouc.

Oblíbený a každoroční gastronomický svátek, který organizuje Odbor kultury a cestovního ruchu statutárního města Olomouce, letos naservíroval na sedm desítek prodejců pestrých pochutin, přes 35 prodejců řemeslných produktů, zlatavý mok z místních minipivovarů a také skvělý doprovodný program včetně hudebních vystoupení pro velké i malé návštěvníky.

„Velmi rád bych ještě pozval všechny fanoušky olomouckých tvarůžků a pěší turistiky na úžasnou akci Putování za Loštickým tvarůžkem, která proběhne již za necelý měsíc 25. května u nás v Lošticích. Budeme mít otevřeno i v našem Muzeu Olomouckých tvarůžků, takže se zájemci mohou seznámit s tvarůžkovou historií pěkně zblízka,“ doplnil na závěr Leoš Kalandra.

Foto: Daniel Schulz

Čtěte dál …

Poznejte Goodie – značku, pro kterou je závazek ke kvalitě v souladu s přírodou a vědou posláním

Good karma products značky Goodie, to je široké spektrum produktů a doplňků vytvořených v duchu filozofie zakládající si na respektu k planetě i sobě samému. Goodie přináší výrobky zaměřené na péči o tělo a mysl v podobě nejkvalitnějších doplňků stravy, superpotravin,...

pokračovat ve čtení