Mladí designéři otevírají nové století tyčinky KOFILA

KOFILA míří do nového století v obalech talentovaných studentů grafického designu. Ti v návrzích představují svůj pohled na ikonické designové prvky v novodobém pojetí. Originální kombinaci jemné kávové náplně s mléčnou čokoládou lidé milují již 100 let. Nadčasová ikona patří mezi 5 nejprodávanějších tyčinek na trhu. V roce 2022 se jí v závodě Nestlé Zora Olomouc vyrobilo více než 20 milionů kusů. Od roku 2021 je navíc výhradně ze 100% udržitelně získávaného kakaa.

KOFILA inspiruje mladé umělce

Příběh o nadčasové chuti se začal psát v roce 1923. KOFILA okouzlila své příznivce nejen svou výjimečnou chutí kombinující čokoládu s jemnou kávovou náplní, ale také unikátním, typicky žlutým obalem z pera dvorního ilustrátora Orionu, tehdy 23letého Zdeňka Rykra, který se stal ikonickým. Stejně jako před 100 lety i nyní dává KOFILA šanci mladým umělcům.

Ke 100. výročí uvádí KOFILA designovou edici, která vznikla ve spolupráci s ateliérem Grafický design Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Studenti zlínské univerzity navrhli téměř 80 unikátních designů, z nichž bylo vybráno 7 nejzajímavějších splňující stanovená kritéria. Designy byly vybrány odbornou porotou ve složení:

  • Pavel Noga, vedoucí ateliéru Grafický design na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně
  • Štěpánka Koutná, kreativní ředitelka grafického studia Yellow Shapes
  • Lumír Kajnar, grafický designér a absolvent Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně
  • Stanislava Růžičková, business manažerka divize cukrovinek Nestlé
  • Eliška Soukupová, manažerka značky KOFILA

Studenti se ve svých návrzích inspirovali nejen spojením typického prvku tyčinky, kterým je káva a čokoláda, ale také původním designem od Zdeňka Rykra nebo vzory, které byly v době jejího vzniku populární.

KOFILA se navíc od podzimu roku 2021 vyrábí ze 100% udržitelně získávaného kakaa splňujícího standardy ekologické udržitelnosti, férového obchodu a dodržování lidských práv. Vyrábí se v olomoucké továrně Zora, která pro svůj provoz využívá zelenou energii a kde se jí v minulém roce vyrobilo více než 20 milionů kusů.

KOFILA je krásným příkladem tradice, která přetrvává po generace. Do nového století vstupuje KOFILA v obalech vytvořených mladými designéry, kteří se ve svých návrzích inspirovali ikonickým obalem a dodali mu moderní nádech. Nadčasovost tyčinky symbolizuje její minimalistický tvar, stejně tak unikátní receptura spojující kávu a čokoládu, která je navíc od roku 2021 vyráběná ze 100% udržitelného kakaa,“ dodává Eliška Soukupová, manažerka značky KOFILA.

Obaly mladých designérů

Jako nejlepší byl vyhodnocen design Ivana Večerka, který jasně komunikuje značku KOFILA společně s hvězdou Orion a číslovkou 100 odkazující na výročí a byl realizován formou linorytu.

Druhým nejlepším návrhem se stal ručně ilustrovaný návrh Lucie Nguyenové, který zobrazuje různé asociace k tyčince a dohromady tvoří jednoduchý grafický celek, jemuž vévodí ilustrovaný nápis KOFILA.

Třetím nejlepším návrhem je geometrická ilustrace od Izabely Princové, ve které jsou zakomponovány hrnečky s kávou a číslice 100 je tvořena z kávových zrn.

Další čtyři návrhy, které nejvíce oslovily porotu, byly následující:

Design Viktorie Faberové, ve kterém je hlavním motivem šachovnice a jako hráči vystupují kávová zrna, Orion hvězdy nebo královské koruny. Šachovnici dominuje nápis KOFILA, který se nachází v sevření číslovky 100. 

Markéta Myšková se při přípravě svého návrhu inspirovala secesními vzory z 20. let minulého století, které byly populární v době, kdy KOFILA spatřila světlo světa. Obsahem jsou ilustrace odkazující jak na kávu – kávové zrno, kapka, filtry nebo pára, tak i na čokoládu.


Návrh od Lucie Trojanové v sobě zachovává vizuální podobu stávajícího designu, kterou autorka doplnila kresbami kakaových bobů, kávových zrn a šálky s kávou. Její návrh odkazuje na fakt, že tyčinka obsahuje pravou kávu, písmeno „o“ v názvu KOFILA má napodobovat kávové zrno a celý design také doplňují letopočty odkazující na 100. výročí.

Design od Ferdinanda Kaclera odkazuje na původní Rykrovy motivy. Ty jsou ale v designu abstrahovány, čímž je vytvořeno nové modernistické pojetí designu ikonické tyčinky KOFILA.

Designových edicí je symbolicky sedm, stejně jako je sedm dní v týdnu. Každý den si tak milovníci tyčinky KOFILA mohou vychutnat originální kousek čokoládového umění.

Čtěte dál …

Drogerie ROSSMANN nabízí široký a kvalitní sortiment zdravé výživy. Zákazníci zde mohou nakoupit vedle zavedené značky enerBiO nově také produkty Alnatura.

Jídlo tvoří nedílnou součást našeho života. To, co jíme, ovlivňuje často nejen náš vzhled, ale také psychickou pohodu. Snažíme se proto přiblížit aktuálním trendům ve zdravé výživě a upravit celkově náš životní styl. BIO a EKO produkty jsou nyní stále více v kurzu. Na...

pokračovat ve čtení